مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

برنامه سنجش یک میلیون و 200 هزار نوآموز دبستانی در کشور آغاز شد

مراسم نمادین آغاز برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با حضور شماری از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دبستان هاجر منطقه هفت شهر تهران برگزار شد.

برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به پایه اول دبستان در سال تحصیلی 92-91 در 900 پایگاه و 715 شهر و منطقه کشورتا پایان تابستان امسال اجرا می شود.

در مرحله مقدماتی اجرای این برنامه، ارزیابی های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اندازه گیری قد به سن، معاینات دهان و دندان، پوست و مو، اختلالات روانپزشکی و معاینات پزشکی عمومی به عمل می آید.

همچنین، در برنامه سنجش تحصیلی، سوابق واکسیناسیون نوآموزان نیز بررسی شده و درصورت ناقص بودن، برای تکمیل واکسیناسیون به واحدهای بهداشتی و درمانی، ارجاع خواهد شد.

دانش آموزان مشکوک به داشتن مشکل، برای بررسی دقیق تر به مراحل تخصصی ارجاع داده می شوند و پس از معاینات پزشکی و آزمون های تخصصی مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی، به واحد آموزشی ذیربط معرفی می شوند.

این سنجش فقط در مراکز و کلینیک های وابسته به آموزش و پرورش استثنایی و با هزینه شش هزار و 500 تومان صورت می گیرد.

این برنامه را سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور به اجرا درمی آورد.

در مراسم نمادین آغاز این برنامه، ' نامدار عبداللهیان' معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، 'محمد چینیان' مدیر کل سلامت آموزش و پرورش، 'علی یزدیخواه' مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند.

**‌ارایه شناسنامه سلامت به نوآموزان بدو ورود به دبستان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین در حاشیه این مراسم از ارایه شناسنامه سلامت به نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: این شناسنامه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شده است.

عبدالهیان با بیان اینکه این برنامه از 16 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود یک میلیون و 200 هزار نفر نوآموز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این برنامه از سال 69 در سه شهر و پس از آن در 27 شهر به اجرا درآمد و از سال 72 نیز کل کشور را زیر پوشش قرار داد.

عبدالهیان یادآور شد: امسال برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، یک ماه زودتر اجرا می شود.

وی به والدین نوآموزان بدو ورود به دبستان توصیه کرد که شرکت در این برنامه را به ماه های آخر موکول نکنند چرا که ماه های آخر مصادف با ماه مبارک رمضان خواهد بود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هدف از اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی را شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد.

عبدالهیان با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 90 هزار نفر نوآموز در این برنامه شرکت کردند، خاطر نشان کرد: از این تعداد حدود 86 درصد به مدارس عادی معرفی و 150 هزار نفر نیز مشکوک به داشتن مشکل تشخیص داده شده و به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند.

وی تصریح کرد: معلولیت و محدودیت های دانش آموزان با نیازهای ویژه، مانع از پیشرفت آنان نیست و آموزش و پرورش استثنایی تمام سعی و تلاش خود را برای آموزش آنان بکار خواهد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدد است تا دانش آموزان با نیازهای ویژه در یک هزار مدرسه ای که در کشور به منظور آموزش، پرورش و توانبخشی این دانش آموزان طراحی شده، تحصیل کرده و به جایگاه واقعی خود دست یابند.

عبدالهیان با بیان اینکه هزینه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، شش هزار و 500 تومان است، افزود: در عین حال این برنامه برای نوآموزان کم بضاعت، عشایری و کودکان زیر پوشش بهزیستی با تخفیف های پنج درصد، 10 درصد، نیم بها و رایگان اجرا می شود.

طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان

این طرح از سال 1372 در کشورمان برگزار می شود بدین صورت که تمامی کودکانی که بخواهند وارد پایه اول شوند باید در این طرح مورد بررسی قرار گیرند. 

بررسی هایی که در این طرح صورت می گیرد به شرح زیر می باشد: 

1. بررسی های بهداشتی توسط مراقب بهداشت 

2. بررسی میزان بینایی و شنوایی 

3. بررسی میزان آمادگی تحصیلی 

4. بررسی سلامت کلی توسط پزشک 

امسال این طرح از 16 خرداد در استان خراسان رضوی با نظارت واحد سنجش سازمان استثنایی شروع گردیده است. و بنده هم افتخار این را دارم که به عنوان آزمونگر آمادگی تحصیلی با این طرح همکاری نمایم.

هفته های مانده به کنکور چه کنیم؟؟؟

18روز مانده تا کنکور 

چه کنیم که بهترین کار و مطمئن ترین کار باشد؟؟ 

جواب به طور خلاصه: جمع بندی به روش سه روز یک بار با سوالات کنکور سال های قبل 

از همین الانی که این پست رامی خوانید شروع کنید و هر سه روز یک بار کنکورهای سال های قبل را چه به صورت جزوه داید و چه از کتاب های جامع موسسات مختلف ( مانند کتاب زرد اختصاصی کانون قلم چی)  

صبح روز اول کنکور سراسری یکی از سالهای قبل را طبق زمانبندی کنکور و در فضایی شبیه سازی شده با کنکور در خانه برگزار کنید (برای این کار از صندلی دسته دار استفاده کنید و با لباس رسمی آزمون دهید) در 2.5 روز باقی مانده هر نصف روز 2 درس از درس هایتان را به این صورت بررسی کنید که ابتدا درصد آنها را در آزمون مشخص کرده و جواب های درست را مشخص کنید ، پاسخ تشریحی آنها را کامل مطالعه کنید و پاسخ های غلط و نزده تان را علاوه بر پاسخ تشریحی برگشت به کتاب یا جزوه دبیرتان داشته باشید و فقط همان مطلبی را که اشتباه زده اید بررسی کنید نه تمام آن کتاب را ( مثال: اگر در درس ریاضی تابع مثلثاتی را اشتباه کرده اید فقط همان موضوع را از جزوه مطالعه مجدد کنید نه کل فصل تابع را)  

بدین صورت شما توانسته اید تعداد زیادی از مباحث را تحت پوشش قرار دهید.

کسی سوالی نداره؟؟؟

داستان کوتاه طنز 

از بدو تولد موفق بودم وگرنه پام به این دنیا نمی رسید. 

از همون اول کم نیاوردم، با ضربه دکتر چنان گریه ای کردم که فهمید جواب «های»، «هوی» است. 

هیچ وقت نگذاشتم هیچ چیز شکستم دهد، پی در پی شیر می خوردم و به درد دلم توجهی نمی کردم!  

این شد که وقتی رفتم مدرسه از همه هم سن و سال های خودم بلندتر بودم و همه ازم حساب می بردند. 

هیچ وقت درس نخوندم، هر وقت نوبت من شد که ....... 

برم پای تخته زنگ خورد. 

هر صفحه ای از کتاب را که باز می کردم، جواب سوالی بود که معلمم از من می پرسید. 

این بود که سال سوم، چهارم دبیرستان که بودم، معلمم من را نابغه می دانست منو فرستاد المپیاد ریاضی! 

تو المپیاد مدال طلا بردم! آخه ورق من گم شده بود و یکی از ورقه ها بی اسم بود، منم گفتم اسممو یادم رفته بنویسم! 

بدون کنکور وارد دانشگاه شدم هنوز یک ترم نگذشته بود که توی راهرو دانشگاه یه دسته عینک پیدا کردم، 

اومدم بشکنمش که خانمی سراسیمه خود را به من رسوند و از این که دسته عینکش را پیدا کرده بودم حسابی تشکر کرد و گفت : نیازی به صاف کردنش نیست زحمت نکشید این شد که هر وقت چیزی از زمین برمی داشتم، یهو جلوم سبز می شد و از این که گمشده اش را پیدا کرده بودم حسابی تشکر می کرد. 

بعداً توی دانشگاه پیچید: دختر رئیس دانشگاه ، عاشق ناجی اش شده، تازه فهمیدم که اون دختر کیه و اون ناجی کیه! 

یک روز که برای روز معلم برای یکی از استادام گل برده بودم یکی از بچه ها دسته گلم را شوت کرد بیرون، منم سرک کشیدم بیرون ببینم کجاست دیدم افتاده تو بغل اون دختره! 

خلاصه این شد ماجرای خواستگاری ما و ............. 

و الان هم استاد شمام! کسی سوالی نداره!؟؟؟؟؟