مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

مشاوره تحصیلی - کودک - خانواده

وبلاگ شخصی کریم زنگنه ، کارشناس مشاوره و دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده - بازی درمانگر تخصصی کودک

کلاسداری و ارتباط

در کلاس های آموزشی مدرسین علاوه بر توانایی های آموزشی باید 

 اطلاعات جامعی نیز از نحوه کلاسداری و نحوه برخورد با دانش آموزان  

داشته باشند تا بتوانند محیط کلاس را برای دانش آموزان به صورت 

 جذابی درآورده و مفاهیم آموزشی را بهتر به دانش آموزان منتقل نمایند .
در این بخش برخی نکات مدیریتی و کلاسداری برای بهبود شرایط  

برگزاری کلاس بیان شده است.
ایجاد ارتباط دوستانه در روند کلاس ها مهم ترین عامل برای تضمین  

محیط آموزشی کلاس برای مدرس می باشد که این قضیه با توجه به 

 شادابی ذاتی که آموزش رباتیک و کار عملی برای دانش آموزان دارد ؛ با 

 کمی دقت فراهم می شود.
سعی شود روند کلاسی همواره مطابق با روند از پیش تعیین شده از 

 طرف شرکت باشد زیرا این سیستم بر مبنای مطالب ترم ها چیده شده 

 و در صورت انحراف نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.
در دادن نمرات به دانش آموزان با دقت فراوان عمل نمایید زیرا این نمرات 

 برای دانش آموزان مهم می باشد و اگر این قضیه از طرف مدرس  

بی اهمیت جلوه کند یکی از فاکتورهای رقابتی کلاس از بین رفته و باعث 

 برهم خوردن نظم آموزشی می شود.
کلاس های رباتیک به علت داشتن جذابیت و تحرک پنهان در دل خود  

متفاوت از کلاس های تئوری می باشد، پس دقت داشته باشید که 

 سیستم کلاس بر مبنای نشستن و گوش دادن دانش آموزان  

نمی باشد و صحبت و تعامل دانش آموزان یکی از نقاط قوت و اهداف  

ما می باشد ولی مدرس باید دقت داشته باشد که این روال به  

بی نظمی و هرج و مرج تبدیل نشود.
در طی کلاس ها بسیار پیش می آید که خانواده ها با مدرس تماس  

می گیرند، این تماس ها و پاسخگویی مناسب به آن ها بسیار مهم  

می باشد و در تثبیت جایگاه کاری مدرس و نمایندگی تأثیرگذار است.
به واکنش و ناراحتی های دانش آموزان در هنگام خرابی های احتمالی 

 و یا از دست دادن نمره اهمیت فراوانی بدهید و سعی در کاهش آن ها  

و عدم ماندگاری این حالات داشته باشید.

نکات زیر نیز بسیار با ارزش است:
رفاقت با دانش آموزان و ایجاد رابطه دوستانه
ایجاد رابطه مستقیم یا با واسطه با خانواده ها
مشارکت خواستن از دانش آموزان در مباحث آموزشی در کلاس ها
تعامل دوجانبه با سیستم مدیریتی مدرسه
حضور به موقع در کلاس ها و برگزاری با نظم کلاس
ایجاد نوعی جذبه مثبت در دانش آموزان (دقت نمایید که این بحث با ایجاد 

 رعب و وحشت در دانش آموزان بدست نمی آید )
بالا بردن مطالعات جانبی مدرس در مورد رباتیک
ارائه جواب هایی متناسب با سؤال های دانش آموزان که نیازمند آگاهی  

کافی مدرس می باشد.
پرسش در مورد مفاهیم جلسه قبل در ابتدای هر جلسه
بیان مقدمه ای بسیار کوتاه در مورد مباحث همان جلسه به منطور  

ایجاد اشتیاق در دانش آموزان
داشتن یک نتیجه گیری و جمع بندی مختصر در انتهای هر جلسه

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد